ההתרגשות והעניין סביב אחת מהגדולות מחזות זמר שהיו כאן, סוף העולם שמאלה שלא נפלה מההצלחה האדירה של הסרט המקורי שעליה היא מבוססת. זוהי לא רק הצגה, אלא חוויה שמפגישה בין סיפור ישראלי חזק, מוזיקה סוחפת והומור חכם, המשקף את מורכבותה של החברה הישראלית על רקע סיפור אישי ודרמטי. מי שצפה במחזמר או בסרט המקורי של אבי נשר מבין את העומק של הצגת חיי הישראלים בתקופות שונות, ואת הכוחות השונים שמעצבים את החברה שלנו.
טריילר להצגה סוף העולם שמאלה
עלילת המחזמר
במרכז המחזמר עומדת דמותה של שלומית, עיתונאית שגדלה בסביבה מרוחקת ממורשתה, חיפשה את עצמה בעולם המודרני ונמצאה חסרה. היא נוסעת אל מחוזות בלתי נודעים ומסיימת את המסע במקום שנראה כל כך רחוק, פיזית ונפשית, סוף העולם שמאלה. המקום שממוקם על המפה במציאות הישראלית, הוא לא רק תחום גיאוגרפי – הוא גם מצב נפשי המייצג את החיפוש אחרי משמעות ותחושת חיבור לעבר ולהיסטוריה.
במהלך המחזמר, דמותה של שלומית עוסקת בהבנת המורשת שלה, עם הציפיות והמגבלות החברתיות שגדלה בתוכן, תוך שהיא נוגעת בנושאים של זהות, משפחה, וההתרחקות מהשורשים. זו חוויה שמאתגרת את הגיבורה שלנו אך גם כל צופה בתהליך הזהות העצמית.
כשמוזיקה מספרת את הסיפור
אחת מהתכנים המרכזיים של המחזמר היא המוזיקה. מחזמר סוף העולם שמאלה שובר את גבולות המחזמר הישראלי המסורתי ומשלב סגנונות מוזיקליים מגוונים, ממוזיקה ישראלית, פופ ורוק ועד סגנונות רחוב יותר חינניים עם נגיעות של סאטירה ופארודיה. המוזיקה כאן היא לא רק רקע אלא חלק בלתי נפרד מהסיפור. כל שיר, כל קטע מוזיקלי מהווה את קולה של הדמות, מצב הרוח שלה, ואת הצעד הבא שלה במסע. השירים מעבירים את רגשות הדמויות בצורה דרמטית ונוגעת ללב.
בנוסף, השירים במחזמר משולבים במילים חכמות שמשלבות הומור, קונפליקטים פנימיים והביקורת החברתית שמזוהה כל כך עם החברה הישראלית. אלו אינם רק שירים רגשיים, אלא גם גלויות ביקורתיות שנוגעות בנושאים כמו המורכבות הפוליטית, החברתית והתרבותית של ישראל.
ביקורת לסוף העולם שמאלה
המחזמר סוף העולם שמאלה גרם להתרגשות רבה מצד הקהל וגם קהל המבקרים. מצד אחד, מדובר בהפקה אמנותית מרהיבה המשלבת סיפור ישראלי חשוב, מוזיקה איכותית ושחקנים מוכשרים, אך מצד שני, לא חסרו גם הערות על היבטים שיכלו להיות מוצגים בצורה טובה יותר. הנה סקירה על איך המחזמר התקבל בעיני הצופים והמבקרים.
הקהל שנכח בהופעות של סוף העולם שמאלה צפה בחוויה עמוקה, מרגשת ומענגת. רבים מהם הצביעו על הקסם המוזיקלי כעל נקודת השיא של המחזמר. השירים, שהפכו לחלק בלתי נפרד מהסיפור, הלהיבו את הצופים וגרמו להם לשיר ולתפוס את הרגש שבחוויית הדמויות. במיוחד שירי הנושא, כמו סוף העולם שמאלה, גרמו לדרמה האישית להרגיש כאילו מדובר בסיפור של כל אחד מהצופים.
בנוסף, הקהל גם לא חמק מהומור החריף והסאטירה הישראלית שנכחו לאורך כל ההפקה. רבים נהנו מהמבט המיוחד על החברה הישראלית והיו מגיבים בצחוק לכל אלמנט פרודי שהוצג, דבר שהפך את המחזמר להפקה מהנה לא רק מבחינה דרמטית, אלא גם מצחיקה ומרעננת.
אף על פי שהרוב היה מרוצה, היו גם קולות של ספקנים. חלק מהצופים הרגישו כי הסיפור לעיתים לא תמיד היה ברור ושהמעברים בין הרגעים הקומיים לדראמטיים היו חדים מדי.
איך להבטיח כרטיסים?
הכרטיסים למחזה זמינים כבר עכשיו, אז למה לחכות? ניתן לרכוש כרטיסים בעזרת הקישור המופיע בראש העמוד שיוביל אתכם לאתר מכירת הכרטיסים, וההמלצה היא למהר ולהזמין לפני שייגמרו המקומות!
קרדיטים, תודות ואנשי צוות
מפיקים:
תיאטרון ארצי
תיאטרון חיפה
מחזמר חדש בליווי תזמורת חיה על הבמה!
מבוסס על סרט של אבי נשר
תסריט מאת – שרה עזר, אבי נשר ורובי פורת שובל;
באדיבות משה אדרי
מחזה ובימוי: אודי גוטשלק
פזמונים: נועם חורב
לחנים וניהול מוסיקלי: אלעד פרץ ותומר רבינוביץ
המחזמר מלווה בתזמורת חיה על הבמה!
שחקנים: גאיה גור אריה, שני ששון, אוולין הגואל, אלי דנקר, אבי גרייניק, רויטל זלצמן, יפית אסולין, רועי וינברג, דניאל חסין, הראל ליסמן, נוי עזריה ועוד
כוריאוגרפיה: תומר יפרח
עיצוב תפאורה: בתיה ומיכאל פיק
עיצוב וידאו ארט: סיוון פלסר וניתאי שלם
עיצוב תלבושות: זוהר אלמליח
עיצוב תאורה: מאיר אלון
עיצוב פאות: אירנה סגל
עוזר במאי: חיים פיליבה
מפיק: דניאל רבינוביץ
שיווק ומכירות: איתי ברלינר
יחס"צ: שלומית עמיר תקשורת
עיבודים נוספים: ניר יצקן, בן ארנון וגיא חממי