האבא שיכולתי להיות הבימה

הצגה הבימה האבא שיכולתי להיות, פרי עטם של איתי סגל ומשה קפטן, מהווה נקודת מפנה משמעותית בזירה התיאטרונית הישראלית. היא אינה עוד הצגה העוסקת במשפחה, אלא חופרת עמוק אל תוך יסודותיה, ומציגה תמונה מורכבת ומעוררת מחשבה על הקשרים הביולוגיים והחברתיים המגדירים אותנו.

טריילר רשמי של הפקת תיאטרון הבימה "האבא שיכולתי להיות"

עלילה ההצגה

המחזה עוקב אחר מולי וגידי, זוג הורים שבחרו להביא לעולם את בתם מיכאלה באמצעות הליך פונדקאות. החלטה זו, שנראית כהצהרה על אהבה אינסופית, מתגלה כמסעדה מתעתעת. כאשר מיכאלה מגיעה לגיל 18, היא מחליטה ליצור קשר עם התורמת הביולוגית, מהלך שמרעיד את יסודות המשפחה.

סגל וקפטן בוחנים את המושג "משפחה" מזוויות שונות ומאתגרות. האם הקשר הביולוגי הוא המרכיב המגדיר את המשפחה? האם ההורות היא תפקיד נרכש או תכונה מולדת? האם הזהות שלנו מושפעת יותר מהגנים או מהחינוך? השאלות הללו מרחפות באוויר, ומציבות את הצופה במצב של חוסר ודאות מתמשך.

דמויות ושחקנים

אחד מכוחותיה הגדולים של ההצגה הוא הדמויות המורכבות. מולי וגידי אינם רק הורים אוהבים, אלא גם בני זוג הנאבקים בשינויים שחלים בחייהם. מיכאלה היא נערה סקרנית וחושבת על עצמה, המחפשת את זהותה האמיתית. הדמויות המשנה, כמו הפונדקאית והתורמת הביולוגית, מוסיפות עוד שכבות של מורכבות לעלילה.

השחקנים מציגים ביצועים מרשימים, מעניקים חיים לדמויות ומעוררים הזדהות עמוקה בקרב הצופים. אורלי זילברשץ, דב רייזר ואבישי מרידור בולטים במיוחד, ומצליחים להעביר את כל גווני הרגשות המורכבים של הדמויות.

ביקורת קהל

ההצגה האבא שיכולתי להיות הבימה עוררה עניין רב בקרב מבקרים וקהל הצופים כאחד. התגובות והביקורות להצגה היו מגוונות, משבחות ומעוררות מחלוקת.

ביקורת המבקרים

מבקרי תיאטרון רבים שיבחו את ההצגה על:

רבים מהמבקרים שיבחו את היכולת של המחזה לעורר רגשות עזים בקרב הצופים, להציג את מורכבות הקשרים המשפחתיים ולשאול שאלות קשות על הזהות וההורות. השחקנים זכו לשבחים רבים על ביצועיהם המרשימים, על יכולתם להעביר את מורכבות הדמויות ועל ההזדהות שהם מעוררים בקהל. המבקרים ציינו כי ההצגה עוסקת בנושאים רלוונטיים ביותר לחברה המודרנית, כגון טכנולוגיות רבייה, הגדרת המשפחה והקשר בין ביולוגיה וחברה. וכמובן הבימוי של משה קפטן זכה לשבחים על היכולת שלו ליצור אווירה מיוחדת על הבמה ולהדגיש את הנושאים המרכזיים של המחזה.

עם זאת, חלק מהמבקרים הצביעו על מספר נקודות לשיפור:

חלק מהמבקרים מצאו כי קצב העלילה איטי מדי בחלקים מסוימים של ההצגה. הסיום הפתוח של ההצגה עורר תגובות מעורבות, כאשר חלק מהמבקרים מצאו אותו מאתגר וחלק אחר מצאו אותו בלתי מספק.

מה הקהל חשב על ההצגה?

קהל הצופים הגיב להצגה בתשוקה רבה, והביע מגוון רחב של רגשות:
רבים מהצופים דיווחו על הזדהות עמוקה עם הדמויות והסיטואציות המתוארות בהצגה. ההפקה החדשה של תיאטרון הבימה עוררה שיח פורה בקרב הצופים, כאשר רבים מהם דנו בנושאים שהועלו בהצגה לאחר הצפייה. אך בסך הכל הביקורות היו טובות והקהל אהב מאוד את ההצגה האבא שיכולתי להיות של תיאטרון הבימה.

קרדיטים, תודות ואנשי צוות

משך: שעה ו-45 דקות

מפיק: תיאטרון הבימה

דרמה ישראלית חדשה

מחזה מאת: איתי סגל 
בימוי: משה קפטן
בהשתתפות: אבישי מרידור, ישי בן משה, אורלי זילברשץ, דריה רוזן, דב רייזר, יובל סלייפר, אילנה קיוויתי

בואו נצא יחד למסע מרגש בעולם הבידור! אצלנו תוכלו לגלות עולם שלם של אפשרויות בילוי מגוונות, החל מ-כרטיסים להצגות תיאטרון מרגשות ועד מסיבות סוחפות. בין אם אתם חובבי תיאטרון מושבעים, או שאתם מחפשים את האירוע הבא שיעיף אתכם לשמיים, אצלנו תמצאו את האירוע המושלם בדיוק עבורכם.

רשימת תוכן...

טיקטק (ticktak.co.il) אינו משרד כרטיסים. האתר מספק אך ורק קישורים לאתרים חיצוניים העוסקים בממכר כרטיסים להצגות, פסטיבלים והופעות באשר הם, אין לנו כלל אחריות בכל נושא בעניין.

שיתוף בוואטסאפ